HOUSE OF SILENCE, 2023
vintage paper 30x15cm 250g/m2, electroplated copper, hand printing print run: 10pcs In the summer of 2023, I experimented with galvanic processes for the deposition of copper ions on my sculptures, trying to reproduce the natural process of replacing biological tissues with minerals in fossil plants and animals – biomorphoses. Feeling the defense mechanisms of repression and oblivion at work, I realized that they reminded me of this process. I decided that I should focus on printing graphics. The imprints obtained from the aluminum matrix were similar to the prints of fossils that have survived to this day. These imprints were more stable compared to the series where graphite was used. They seem to be frozen in time, as well as biomorphoses. I would like wars and their consequences to become the same relics. As if it is that simple. Летом 2023 я экспериментировал с гальваническими процессами осаждения ионов меди на своих скульптурах, пытаясь воспроизвести естественный процесс замещения биологических тканей минералами у ископаемых растений и животных – биоморфоз. Чувствуя работу защитных механизмов вытеснения и забвения, я понял, что они напоминают мне этот процесс. Я решил, что стоит сосредоточиться на печати графики. Получаемые с алюминиевой матрицы оттиски были похожи на отпечатки ископаемых, которые дошли до наших дней в виде окаменелостей. По сравнению с серией, где использовался графит, эти оттиски были более стабильны. Они как будто застыли во времени, как и биоморфозы. Мне бы хотелось, чтобы войны и их последствия стали такими же реликтами. Как будто это так просто. |